Ute med bjässen.   

 
I samband med att jag skickade iväg två hästar till hästön, så passade jag på att ta hem min tinkergrabb Bigknight aka Birk. Jag har inte hunnit vänja med med hans form, hovskägg och personlighet ännu, så tänkte detta var ett ypperligt tillfälle att lära känna honom lite mer. Eftersom vädret såg lovande ut idag, så passade vi på att strutta omkring i skogsdungen som låg nära Vingården. 
 
 
 
Inga större oklarheter hände mellan oss och han bara gick på som ingenting. Han är lika ball som han ser ut!
Vi mötte inga övriga ekipage förutom ett litet ponnyekipage som galopperade hejdlöst förbi. Birk bara frustade lite, vinklade öronen men höll sig i skinnet. Stabilare och obrydd häst får man leta efter.
 
 
 
Låg några små stockar längst vägen och jag ville utmana Birk aningen, se hur han är att hoppa.
Eftersom han är ganska kraftig och tung i sin kroppsbyggnad hade jag inte räknat med något speciellt hopp, utan mer snubbel och tramp över stocken. Har nu lärt mig att man inte ska ha fördomar om hästar. Birk bokstavligentalat flög över stocken och man kände hur taggad han blev. 
 
 
Mysig uteritt och jag har gillar Birk mer och mer för varje stund jag spenderar med honom.
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback